هیچ چیز زیباتر از علم نیست ۴ !

بهترین گزینه برای جمع آوری و تکمیل مقالات ! ‌بخوانید و لذت ببرید .

هیچ چیز زیباتر از علم نیست ۴ !

بهترین گزینه برای جمع آوری و تکمیل مقالات ! ‌بخوانید و لذت ببرید .

اعتیاد به رایانه

                                         اعتیاد بد چیزی است .

         

     از سال 1995 میلادی روانپزشکی به نام گـلـد برگ ، اعتیاد جدیدی را کشف کرد ! او با مردمی روبرو می شد که برای دیدن مانیتور رایانه ها شان ، خانواده را رها کرده اند ! اینها در بسـیاری از مواقع ترجیح می دادند وقت خود را با رایانه و در سایتهای مختلف اینترنت بگذرانند ! به این ترتیب او اعـتیادی جدید را کشـف کرد ، و به تدریج سایر محـقـقـین جنبه های دیگر این اعـتیاد را شـناسایی نمودند . اعتیاد به اینتر نت به سرعت رو به گسترش است ، و هر روز افراد جدیدی را به کام خود می کشد . سن و سال فاکتور کم اهمیتی در این اعـتیاد است و مبتلایان از گروههای مختلف سنی  به آن دچار میگردند .
      البته به هیچ وجه نمی توان منکر خوبیها و نکات مثبت اینترنت در مسیر پیشرفت جامعه ی بشری شد . بسیاری از تجارت ها ، ارتباطات ، آموزشها ، خریدها و... به راحتی با  این وسیله ی ارتباطی انجام می شوند و هر روزه نقش این سیستم در زندگی ما پر رنگ تر می گردد.
     اعتیاد به اینترنت نیز مثل اعتیاد به تماشای تلویزیون ، حل جدول ، تماشای فوتبال ، و... از جمله اعتیادهای کم خطر محسوب می شود ، اما به هرحال باید به آن توجه خاصی داشت .
نکته ی جالب و قابل ذکر اینست که این افراد درست مثل معتادان به مواد مخدر ، در صورت عدم دسترسی به خواسته شان ، دچار بی قـراری ، تحریک پذیری ، عـصبانیت و احساس نیاز می شوند !
البته شـدت این علائم از فردی تا فرد دیگر متفاوت است . وابستگی اینها به کامپیوترشان و وسواسشان نسبت به آن باعث بی تفاوتی نسبی ، انکار مسؤلیت نسبت به خانواده ، ازدواج ، شغل و سایر مسائل می شود ! به همین دلیل مشکلات کوچک و بزرگی برایشان پدید می آورد
.

 جهت مشاهده ادامه مطلب همراه تست خودشناسی روی لینک زیر کلیک کنید .

http://kamyararyana.blogfa.com/post-52.aspx

نظرات 2 + ارسال نظر
کیمیانت پنج‌شنبه 29 دی 1384 ساعت 17:13 http://kimiyanet.blogfa.com

دوست گرامی : با تشکر از وبلاگ خوبت .
اگر به کارت اینترنت احتیاج داشتی یک سری هم به ما بزن ! با یکبار امتحان ، همیشه کیمیانت را انتخاب میکنید.
لذت اتصال پرسرعت56K، ارزان، بدون اشغال ، با پشتیبانی 24 ساعته و امکان فعال سازی VPN را تجربه کنید. با سرویس VPN برای همیشه از شر فیلتر راحت شوید.

سوگل پنج‌شنبه 29 دی 1384 ساعت 18:04 http://guilty.blogsky.com

are manam motadam :D yani be nazare khodam motad nistam vali hame migan motadi lol be manam sar bezan khoshhal misham bye

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد